سئو و بهینه سازی سایت

سئو و بهینه سازی سایت

سئو و بهینه سازی سایت

سئو و بهینه سازی سایت

۷ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۵ ثبت شده است

عنوان : چگونگی راه استفاده و تعمیر چاپگر اچ پی 

این مقاله در ارتباط با آشنایی با اجزای دستگاه فتوکپی و تعمیرات دستگاه کپی می باشد.

آموزش نحوه نصب و راه اندازی پرینترهای HP Printer ، امروزه یکی از نیازهایی است که افرادی که با کامپیوتر کار میکنند و با چاپگرها آشنایی دارند به آن نیاز پیدا میکنند . همچنین افرادی که در زمینه مدیریت شبکه فعالیت دارند به پرینترهایی HP در سطح سازمان نیاز دارند. میتوان برای پرسنل هایی که به پرینتر احتیاج دارند یک چاپگر اختصاص داد اما بدلیل اینکه تعداد پرینتر زیادی این نیاز را برطرف میکنند ( خصوصا در سازمانهای بزرگ) ، انجام چنین کاری چندان به صرفه نیست. در راستای بهینه سازی چاپگرها و همچنین برای صرفه جویی در هزینه ها و مدیریت بهتر آنها ، میتوانیم از یک یا چند دستگاه پرینتر استفاده کنیم و با اشتراک گذاری و مدیریت متمرکز آنها ، بهترین استفاده را از آنان ببریم . انستیتو انفورماتیک پارسه در این مقاله آموزشی به آموزش نحوه نصب و راه اندازی پرینترهای HP Printer ، همچنین اشتراک گذاری چاپگرها پرداخته است.
خوب ما همیشه وقتی میخواهیم یک دستگاه فیزیکی چاپگر را نام ببریم ، آن را "Printer" صدا میزنیم که این از نظر فنی چندان کار درستی نیست در ابتدا با چند اصطلاح آشنا میشویم چون در ادامه مقاله نحوه نصب و راه اندازی پرینترهای اچ پی HP از این اصطلاحات استفاده میکنیم :
• Print job - هر گونه اسناد و فایلی که برای چاپ ارسال میشود در Print job ذخیره میگردد که در ادامه پنجره ی آن را مشاهده میکنیم.
• Print device - به دستگاه فیزیک پرینتر یا همان چاپگر گفته میشود ،فرقی نمیکند پرینتر شخصی باشد ، و یا چاپگرهای کوچک و بزرگ در شبکه های مختلف.
• Print Queue - به صفی گفته میشود از فایلها یا سندها که برای پرینت در نظر گرفته میشوند.
• Print Port - به پورت یا همان درگاهی که چاپگر را به کامپیوتر متصل میکنند گفته میشود.
• Spool - زمانی که شما دستور چاپ یک سند را میدهید تک تک صفحات آن وارد حافظه موقت میشود و سپس چاپ میگردد که به آن Spool کردن نیز گفته میشود.
• Print driver - به زبان برقراری ارتباط سخت افزار با نرم افزاری که از روی CD و یا DVD درایور تهیه شده از طرف شرکت سازنده پرینتر نصبش میکنید گفته میشود.
 آموزش نحوه نصب و راه اندازی پرینترهای HP
برای نصب Printer در Run تایپ میکنیم control printers و بعد در پنجره باز شده راست کلیک کرده و Add printer را میزنیم به شکل زیر دقت کنید همونطور که در شکل مشاهده میکنید :
Add a local printer : برای نصب پرینتر (یک Device Printer)  که بر روی کامپیوتر خودتون نصب شده بکار میره.
Add a network, wireless or Bluetooth printer : برای نصب Device Printer هایی که در شبکه وجود دارند و یا بصورت بلوتوث و با بیسیم هستند بکار میرود
در اینجا ما چاپگر را به کامپیوتر خود متصل کردیم پس مورد اول یعنی Add a local printer را انتخاب میکنید
همانگونه که در شکل زیر مشاهده میکنید در مرحله بعد میتوانید دو انتخاب را بکنید ،
 • Use an existing port : در آن میتوانید مشخص می کنید که پرینتر شما توسط چه پورتی متصل شده
• Create a new port : در آن یک پورت جدید تعریف کرده و چاپگر خود را توسط آن پورت معرفی میکنید
در اکثر پرینترهای در حال استفاده پورت USB استفاده میشود و یه جورایی عملا از هیچ کدوم از این دو مورد استفاده نمیشود پس همان مورد اول را نگه داشته و Next میکنیم .
در پنجره بعدی لیستی از درایورهایی که از طرف ویندوز تا زمان انتشار آن تایید شده نشان داده میشود ، در سمت چپ برند پرینتر و در سمت راست مدل آن را مشخص میکنید. اگر ساخت پرینتر شما بعد از انتشار ورژن ویندوزتان باشد میتوانید دکمه Windows Update را بزنید و اگر CD یا DVD پرینتر را تهیه کرده اید میتوانید با زدن دکمه Have Disk… آن را به لیست اضافه و در نهایت معرفی کنید، در اینجا ما به عنوان مثال پرینتر HP و از نوع HP Color LaserJet CP4005 PCL6 انتخاب کرده ایم
را زده و در مرحله بعد هم یک نام برای Printer تعریف شده انتخاب میکنیم و باز هم Next میکنیم تا نصب پرینتر انجام شود.
در مرحله بعد ، در صورت تمایل میتوانیم پرینتر مد نظر را به اشتراک بگذاریم، در حال حاضر چون از مبحث آموزش نحوه نصب و راه اندازی پرینترهای اچ پی  دور میشویم مورد اول را انتخاب کرده و Next میکنیم.
 
  و در پایان میتوانیم برای تست چاپگر نصب شده دکمه Print a test page را بزنیم تا یک صفحه برای چاپ کردن ارسال شود و در پایان Finish را میزنیم.
 
 آموزش نحوه نصب و راه اندازی پرینترهای اچ پی 

  • امیر امیر

 عنوان: روش های یادگرفتن سیسکو و اعلام آموزشگاه های با اعتبار آموزش شبکه در کشور

 

راه ها های یادگرفتن شبکه و معرفی آموزشگاه های با اعتبار تعلیم شبکه در کشور

این مقاله درباره ی اموزش شبکه می باشد  و شبکه ها رو از نظر مقیاس های جغرافیایی که در در بر میگیرند تقسیم بندی میکنیم و در خصوص ویژگیهای هر توپولوژی که در این شبکه ها استفاده میشود نیز توضیحاتی را ارائه خواهم کرد . در ابتدا از نظر سخت افزاری اگر بخواهیم سخت افزاری شبکه را دسته بندی کنیم از دو دیدگاه می توان به آنها نگاه کرد:

دیدگاه اول تکنولوزی انتقال : به این معنا که شبکه از چه نوع کانالی به عنوان واسط انتقال استفاده می کند که خود به دو دسته تقسیم می شود.
• الف) شبکه های پخش فراگیر یا Broadcast
• ب) شبکه های نقطه به نقطه یا point 2 point
• که از محدوده ی مقاله ی ما خارج می باشد.

دیدگاه دوم مقیاس شبکه و ناحیه ی تحت پوشش آن: به این معنا که شبکه چه مسافت جغرافیایی را پوشش می دهدو حداکثر چند ایستگاه می تواند در شبکه وجود داشته باشد. (مقصود از ایستگاه، یک ماشین همانند computer یا printer است که به عنوان یک موجود مستقل می تواند با بقیه ماشین ها ارتباط برقرار کند و تبادل اطلاعات صورت گیرد.


دسته بندی شبکه ها از نظر مقیاس بزرگی:

1. شبکه های محلی LAN یا (Local Area Network )
2. شبکه های بین شهری MAN یا (Metropolitan Area Network )
3. شبکه های گسترده WAN یا (Wide Area Network )
• البته شبکه های دیگری نیز وجود دارد که در ادامه توضیحاتی در مورد هر کدام به شما ارائه می دهم.

شبکه های محلی (LAN ) : شبکه ایست خصوصی واقع در یک ساختمان یا مجتمع که حداکثر ابعاد آن یک یا دوکیلومتر باشد و تحت مالکیت سازمانهای کوچک، ادارات، نهادها، محیط های آموزشی و کارخانه های کوچک نصب و راه اندازی می شود. یک شبکه LAN سه مشخصه دارد که آنرا از سایر انواع شبکه متمایز می کند :
1. اندازه یا سایز : اندازه LAN بسیار محدود است. بصورتیکه زمان انتقال سیگنالها در آن (حتی در بدترین شرایط) بسیار کم و از قبل قابل پیش بشنی است. دانستن این محدودیت ها برای طراحی شبکه بسیار مهم و اساسی است و باعث ساده تر شدن مدیریت شبکه نیز می شود.
2. تکنولوژی انتقال یا رسانه : تکنولوژی انتقال اطلاعات در LAN بین 10 تا 100 میلیون بیت در ثانیه، تأخیر انتشار (Propagation Delay ) در آن کم و در حد میکرو یا نانو ثانیه می باشد و خطا در آن بسیار اندک است. LAN های جدیدتر به سرعت Gbps10 نیز دست یافته اند.سرعت انتقال در شبکه معمولاً با واحد مگابیت بر ثانیه(1,000,000 ) یا گیگا بیت بر ثانیه (1,000,000,000 ) اندازه گیری می شود. حتما مفهوم تأخیر انتشار برایتان گنگ است : مدت زمانی است که یک سیگنال حامل پیام (الکترکی یا نوری) از ابتدای کانال به انتهای آن منتقل می شود. در کانالهای فیبر نوری تأخیر انتشار حدود µs 3.3 و در کانال های مسی یا رادیویی حدود µs 5 به ازای هر کیلومتر خواهد بود.
3. توپولوژی یا همبندی شبکه : توپولوژی یک شبکه تشریح کننده ی اتصال کامپیوترها در یک شبکه به یکدیگر است. پارامترهای اصلی در طراحی یک شبکه، قابل اعتماد بودن و مقرون به صرفه بودن است.

  • امیر امیر

عنوان:گرفتن اقامت سوئد از راه ازدواج  

این مقاله درمورد مهاجرت به سوئد می باشد.

کشور سوئد یکی از پیشرفته ترین کشورهای اروپا و دارای رشد اقتصادی بسیاربالایی است. بعد جنگ جهانی دوم این رشد اقتصادی شتاب بیشتری بخود گرفت. درآمد خالص ملی کشور بالا رفت, شکوفائی رشد اقتصادی بوجود آمد . درآمد کشور سوئد مثل دیگر کشورهای نسباتاً کوچک صنعتی، وابسته به صادرات تولیدات صنعتی است که در حال حاضر از رشد بالائی در توازن بین صادرات و واردات برخوردار است.

سوئد از سال 1995 در اتحادیه اروپا که در آن اکنون 25 کشور همکاری می کنند عضو بوده است. همکاری کشورهای عضو گسترده است و مسائل مشترک مانند اقتصاد و سیاست خارجی و همکاری نیروهای پلیس را دربرمیگیرد.
تحصیل در سوئد

یکی از راه های مهاجرت به سوئد از طریق تحصیل در سوئد می باشد که می تواند منجر به گرفتن اقامت سوئد هم شود. کشور سوئد دارای بهترین دانشگاه ها در سطح اروپا می باشد. شما می توانید برای زندگی در اروپا با تحصیل در سوئد شروع کنید و از طریق ورود به یکی از دانشگاه های کشور سوئد اقدام نمایید.

سوئد کشوری می باشد که تحصیل در آن تا سال 2011 به صورت رایگان بود اما از سال 2011 به بعد تحصیل در آن به صورت رایگان نمی باشد و تقریبا سالی 10 تا 12 هزار دلار هزینه تحصیل آن می باشد ، بنابراین از سال 2011 به بعد کشور سوئد به کشوری بسیار پر هزینه برای تحصیل تبدیل شده است .

تحصیل در سوئد مانند کشور های دیگر اروپایی در مقاطع لیسانس ، فوق لیسانس و دکترا امکان پذیر می باشد اما در مقطع لیسانس در دانشگاه های دولتی این کشور، تدریس معمولا به صورت زبان سوئدی می باشد. بنابراین افراد برای تحصیل در این مقطع می بایست به زبان سوئدی مسلط باشند. اما از مقطع لیسانس به بالا، اکثر رشته ها در دانشگاه های سوئد به صورت زبان انگلیسی نیز تدریس می شود. بنابراین برای ورود به این مقاطع داشتن مدرک زبان انگلیسی نظیر IELTS حداقل الزامی می باشد.

هم چنین دوره های تحصیلی در سوئد همانند سایر کشور های اروپایی می باشد بنابراین لیسانس در کشور سوئد چهار سال و فوق لیسانس دو سال و دکترا بین چهار تا پنج سال می باشد.

در مقطع لیسانس پس از گذراندن 180 واحد تحصیلی موفق به دریافت مدرک کارشناسی می شوید. مدرک زبان مورد نیاز در مقطع لیسانس ایلتس 6 می باشد و مدت تحصیل در این مقطع 3 سال به طول می انجامد. هزینه دانشگاه های سوئد حدو 80 هزار تا 160هزار کرون در هر سال می باشد که این هزینه بستگی به رشته و دانشگاه انتخابی دارد. دولت سوئد به دانشجویان اجازه کار 20 ساعت در هفته را می دهد.

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کشور سوئد دوسال (160 واحد تحصیلی)می باشد در بعضی از رشته ها یک سال (60واحد تحصیلی) می باشد. مدرک زبان مورد نیاز در مقطع کارشناسی ارشد ایلتس 6.5 می باشد و تحصیلات به زبان انگلیسی می باشد. دولت سوئد به دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد اجازه 20ساعت کار در هفته را صادر می کند.

فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی ارشد می توانند برای ادامه تحصیل در مقطع دکتری می توانند با داشتن شرایط ذیل اقدام نمایند:

   معدل Grade A

   مقاله ISI

   IELTS 7

در برخی رشته ها مانند : رشته های مالی،علوم اقتصادی،رشته های حوزه مدیریت گذراندن   GRE و یا GMAT الزامی است.

کسانی که قصد ادامه تحصیل در سوئد در مقطع دکتری را دارند، باید پروپوزال کاملی ارائه دهند که شامل : طرح، هزینه و مدت زمان آن می باشد. شروع مقطع دکتری در کشور سوئد زمان مشخصی ندارد این بستگی به استاد راهنما دارد.

لازم به ذکر است که امکان تعلق گرفتن بورس در دوره دکترا برای متقاضیانی که شرایط آن را دارا می باشند وجود دارد و شرایط آن بدین گونه است که استاد راهنما در دانشگاه مورد نظر باید شرایط شما را تایید کند و معیارهایی را مد نظر خواهد داشت همانند دانشگاهی که در آن فوق لیسانس را گذرانده اید ، معدل فوق لیسانس ، مدرک زبان و…و با توجه به درجه مدارک مورد نیاز می توانید برای دریافت بورس تحصیلی اقدام کنید.

در کشور سوئد این امکان وجود دارد که فردی که برای تحصیل اقدام می نماید و ویزا دریافت می کند ، می تواند برای همراهان خود نیز، برای اخذ ویزا اقدام نماید و در این مورد هیچ مانع قانونی وجود نخواهد داشت . اما در کشور سوئد اخذ ویزای همراه صد در صد نخواهد بود.در ضمن مفهوم همراه از نظر حقوقی شامل همسر و فرزندان می باشد.

در خصوص تحصیل در سوئد و مسائل مرتبط با آن معمولا نیاز به اطلاعی وسیع می باشد، از جمله این که کدام شهرها جهت امکانات مناسب تر هستند یا هزینه کدام دانشگاه ها مناسب تر است. در ضمن از جمله مواردی که باید در باب مهاجرت تحصیلی در نظر داشته باشید ، ذکر این نکته است که برای فراگیری زبان سوئدی در کشور سوئد این امکان وجود دارد که برای کالج های زبان سوئدی اقدام نمایید و زبان سوئدی را در کشور سوئد فرا گیرید اما لازم به یاداوری است که ویزای کالج زبان کشور سوئد صد در صد نخواهد بود و بهتر است متقاضی علاوه بر پذیرش کالج زبان ، پذیرش دانشگاه را نیز داشته باشد و همزمان با هم برای ویزا اقدام نماید.

همزمان با تحصیل در سوئد، افراد اجازه کارقانونی به صورت نیمه وقت را هم خواهند داشت و این حق کار برای مثال در مقطع لیسانس 10 ساعت در هفته ، در مقطع فوق لیسانس 20 ساعت در هفته می باشد. برای تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری و یا تبدیل هر نوع ویزایی ، اگر افراد در کشور سوئد باشند ، برای انجام این کار حتما باید به کشور خود بازگردند.

البته بدیهی است که پیدا کردن کار در سوئد بسیار آسان تر از خارج از سوئد می باشد لذا به دانشجویان توصیه می گردد پس از تحصیل قبل از مراجعت شغل مناسب خویش را جست و جو و عقد قرارداد کار کنند و پس از مراجعت تنها جهت ویزای کار اقدام لازم را به عمل رسانند.
هزینه زندگی در سوئد

با توجه به این که تحصیل در سوئد از سال 2011 به بعد از حالت رایگان خارج شده است ، تحصیل در سوئد سالی 10 تا 12 هزاردلار هزینه دربردارد است و هم چنین هزینه های زندگی شامل مسکن، خوابگاه ، خوراک و…. سالی 8 تا 10 هزار دلار می باشد.

ولی با توجه به اینکه کشور سوئد در دسته کشور هایی می باشد که ازرفاه اجتمایی بالایی برخوردار است ، سالانه افراد بسیاری خواهان مهاجرت به کشور سوئد می باشند. اما افرادی که به همراه تحصیل و یا مستقل از آن موفق به یافتن کار در این کشور می شوند با استفاده از حقوق و مزایای آن کار می توانند حدود نصف یا یک سوم هزینه های زندگی خود را پوشش دهند.

در خصوص ویزای کار یا سرمایه گذاری، لازم به ذکر است که کلا هزینه زندگی یک نفر در سوئد حدود مبلغ گفته شده است اما هزینه زندگی یک خانواده سه یا چهار نفره حداقل مبلغ 1600 تا 1700 دلار می باشد.

شایان ذکر است کشور سوئد از لحاظ رفاه اجتماعی جزء بهترین کشورهای اروپایی است که حتی به کسانی که اقامت دائم در این کشور دارند حقوق بازنشستگی و شرایط مناسب جهت ادامه ی زندگی در سوئد را ارائه می کند.

یکی از راه های مهاجرت به هلند ادامه تحصیل در این کشور می باشد.

مهاجرت به کانادا , مهاجرت به آمریکا , مهاجرت به آلمان

  • امیر امیر

عنوان: اموزش روش  نصب و راه انداختن چاپگرهای اچ پی

زندگی کردن در یک کشور بیگانه خالی از چالش و پستی و بلندی نیست.زندگی در کانادا هم پستی و بلندی های خودش را به دنبال دارد، خواه برای تحصیل باشد ، خواه برای کار کردن.ما در وطن خود روزانه با کارهای روزمره ای زندگی را سپری میکنیم، ماهیانه کارهایی را باید انجام دهیم، حال این کارها شامل محل سکونت، آموزش، درمان، شغل، وضعیت مالی و اقتصادی ، فرهنگ و ... می تواند باشد. زندگی در کانادا و عادت کردن به فرهنگ مللی دیگر می تواند وقت گیر و گاهی خسته کننده و دلگیر باشد، اما بستگی به شرایط مهاجرت و دلیل مهاجرت به کانادا شما دارد.

 برای زندگی در کانادا شما لازم است که به انجمنی به نام نیوکامرز مراجعه کنید و در این محل ثبت نام کنید. بعد از آن نوبت به محل سکونتتان میرسد. اگر کسی از آشنایان شما در این کشور سکونت دارد میتوانید از او کمک بگیرید و اگر هم کسی را در این کشور آشنا نیافتید می توانید با خونسردی و کمی اتلاف وقت محلی را برای سکونت خود انتخاب کنید. حال برای زندگی در کانادا باید برای SIN (یا همان بیمه ملی) و کارت بهداشت اقدام کنید. حال نوبت به حساب باز کردن در یک بانک معتبر مانند بانک RBC می رسد، این بانک برای نیمی از سال که 6 ماهه است از شما هیچگونه هزینه ای دریافت نمیکند و دارای صندوق امانات یکساله می باشد که به شما کردیت کارت طلایی اهدا میکند با مبلغی معادل 1000 دلار کانادا.
یکی از کارهایی که برای زندگی در کانادا لازم است، به محض ورودتان به فرودگاه برای کارت اقامت از شما آدرسی گرفته می شود ، اگر به هر دلیلی این آدرس عوض شد لطفا به اداره مهاجرت کانادا مراجعه کنید و این کارت را از مسئولینشان اخذ کنید.
کانادا کشوری فوق العاده بزرگ و با آداب و رسومی مختلف از نژادها و قومیتهایی مختلف است که همه را مهاجرین با خود به آنجا برده اند.

اما اگر واقعا قصد زندگی در کانادا را دارید خوشحال باشید که کشوری که برای زندگی انتخاب کردید کشوری خالی از جرم و جنایت است و امنیت در این کشور بیداد میکند. کانادا به دلیل نزدیکی و همسایگی با آمریکا، انگلستان و استرالیا از نظر اقتصادی استوار است و جای هیچ نگرانی برای داشتن شغل نیست.این کشور به دلیل دارا بودن موقعیت جغرافیایی مناسب از 4 فصل سال لذت برده و دارای صنعت های مختلفی در کسب و کار می باشد، حتی شرایط آب و هوایی خوبی که کانادا دارد باعث شده که از صنعت کشاورزی هم برخوردار باشد.
در اینجا باید گفت که اگر تصمیم زندگی در کانادا را دارید باید از کلاسهای تقویت زبان که رایگان در اختیار مهاجرین گذاشته می شود استفاده کنید، و در دوره های یادگیری و آموزشی از جمله دوره کاریابی، آموزش سیاست در کانادا ، مسائل اجتماعی و ... حتما شرکت کنید. از جمله چیزهایی که برای زندگی در کانادا باید بدانید و بسیار موضوع مهمی می باشد این است که برای خرید آپارتمان در کانادا باید پول هنگفتی را داشته باشید که صرف خرید آپارتمان کنید وگرنه باید شبانه روز و در تایم های زیادی کار کنید تا بتوانید در سالهای آتی اقامت خود در کانادا صاحب خانه شوید.این موضوع به دلیل ارزش پولی بالای این کشور است که هر یک دلار معادل 26800 ریال ایران است.
حدالامکان درباره زندگی در کانادا برای شما به اختصار گفته شد، برای کسب اطلاعات بیشتری در این باره ما را دنبال کنید.

یکی از راه های اقامت کانادا, ادامه تحصیل در کانادا می باشد.

    

 

  • امیر امیر

عنوان: نکاتی برای کسب اقامت ماندگار افراد دارای ویزای تحصیلی استرالیا

این مقاله نکاتی اساسی و مهم درمورد کار در استرالیا بیان می کند.

در جهان امروز, آموزش در سطح بین المللی افزایش چشمگیری داشته است.رشد سریع آموزش های بین المللی زمینه ساز درخواست دانشجویان زیادی برای تحصیل در کشورهای خارجی شده است.دانشگاه های بین المللی هر ساله میزبان تعداد زیادی از دانشجویان متقاضی مهاجرت و ادامه تحصیل می باشد.این دانشگاه ها باید بتوانند برای کسب اعتبار و قرار گرفتن در رنکینگ بین المللی خود را از لحاظ سیستم آموزشی, سطح علمی, تجهیزات و تکنولوژی و غیره با یکدیگر رقابت کنند و بتوانند سطح بالایی از خدمات آموزشی را به دانشجویان ارائه دهند.امروزه تحصیل در آمریکا, کانادا, استرالیا و اروپا در صدر لیست متقضیان قرار دارد.

امروزه اعزام دانشجویان به این دانشگاه ها و کشورها به یک تجارت پر رونق تبدیل شده است.درآمد زیاد دفاتر اعزام دانشجو و افرادی که هماهنگی این امر را انجام میدهند باعث شده است تا پای کلاهبرداران نیز به این موضوع باز شود و با استفاده از تبلیغات دروغ سعی در کسب درآمد برای خود و از بین بردن رویاهای شما بکنند.برای جلوگیری از سواستفاده این افراد و از بین رفتن فرصت های شما سازمان امور دانشجویان هرساله لیست موسسات مجاز اعزام دانشجو به خارج از کشور را معرفی میکند که در ادامه خبر و لیست این موسسات مورد تایید را مشاهد میکنید.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر، فهرست اسامی و مشخصات موسسات و شرکت های مجاز خدمات اعزام دانشجو به خارج از کشور بروز رسانی شد.براساس این گزارش ، اعتبار موسسات و شرکت های مجاز خدمات اعزام دانشجو به خارج از کشور از سوی سازمان امور دانشجویان وزارت علوم بررسی می شود و در آخرین به روز رسانی که تا پایان شهریورماه انجام شده وضعیت اعتبار این موسسات را اعلام کرد.

از تعداد ۱۸۱ موسسه مجاز خدمات اعزام دانشجو به خارج از کشور اعتبار مجوز تعداد ۴۲ مرکز به پایان رسیده است و تمدید مجوز ۳۵ موسسه در دست بررسی است.همجنین ۴۶ موسسه دارای مجوز تا پایان سال ۹۴ هستند و تعداد ۵۸ موسسه نیز مجوزهای لازم تا پایان سال ۹۵ را دارا هستند.متقاضیان اعزام به خارج از کشور در هنگام عقد قرارداد با هر یک از موسسات لازم است نسبت به تاریخ انقضاء مجوز صادره دقت لازم را داشته باشند چرا که موسساتی که اعتبار مجوز فعالیتشان منقضی شده است، حائز شرایط برای عقد قرارداد نیستند.

موسسات مجاز اعزام دانشجو به خارج

عقد قرارداد با موسسات اعزام دانشجو که تمدید مجوزشان در دست بررسی است در صورتی که زمان عقد قرارداد مراتب با دبیرخانه کارگروه موسسات هماهنگ شود بلامانع خواهد بود.داوطلبان باید توجه داشته باشند که در صورت بروز شکایت نسبت به عملکرد موسسه طرف قرارداد، می توانند ضمن ضمیمه کردن مستندات لازم (به ویژه قرارداد) به یکی از طرق مراجعه حضوری، ارسال از طریق پست و تلفن نس بت به طرح درخواست خود اقدام کنند.

همچنین این مقاله به شرایط زندگی در شهرهای استرالیا  اشاره میکند.

 

 

 

 

  • امیر امیر

عنوان : توضیحاتی جهت آشنایی با کشورهای گوناگون جهت مهاجرت به

جهت آشنایی و انجام امور اقامت کانادا میتوانید مقالات این وبلاگ را مطالعه نمایید.

برای مهاجرت به اسپانیا که در غرب اروپا واقع شده است باید با شرایط و قوانین این کشور برای اخذ اقامت و اجازه کار آشنا شوید.اسپانیا کشوری پادشاهی است که از لحاظ وسعت بعد از ترکمنستان دومین کشور بزرگ اروپای غربی است.این کشور که در جنوب غربی اروپا قرار دارد از جمله اعضای اتحادیه اروپا می باشد.این کشور از شمال شرق با فرانسه و از شمال غرب با پرتغال هم مرز است.مرز اسپانیا و پرتغال طولانی ترین مرز زمینی یکپارچه در قاره سبز است.در اوایل دوران جدید اسپانیا به یک امپراتوری پر قدرت جهانی تبدیل شد و اسپانیایی‌ها به عنوان یکی از نخستین فاتحان دنیای جدید به قاره آمریکا وارد و در آنجا ساکن شدند.

بیش از پانصد میلیون نفر اسپانیایی زبان ساکن در آمریکا میراثی است که اسپانیایی‌ها در این قاره بر جای گذاشتند.کشور اسپانیا امروزه کشوری دموکراتیک و دارای حکومتی پارلمانی تحت قانون اساسی پادشاهی است. اسپانیا یک کشور توسعه‌یافته و نوزدهمین اقتصاد بزرگ دنیا از نظر تولید ناخالص داخلی می‌باشد. این کشور همچنین دارای سطح بالای استاندارد زندگی است. اسپانیا در سازمان ملل متحد، ناتو، سازمان تجارت جهانی، سازمان همکاری اقتصادی و توسعه و اتحادیه اروپا عضو می‌باشد.برای مهاجرت به اسپانیا می توانید از راه های زیادی اقدام نمایید.کشور اسپانیا از جمله کشورهایی است که از طریق خرید ملک به سرمایه گذاران، اقامت می دهد. مهاجرت به اسپانیا و گرفتن اقامت اسپانیا از طریق خرید ملک بدین صورت امکان پذیر است: زمانی که فرد متقاضی و سرمایه گذار علاقه مند به خرید ملک و اقامت در اسپانیا بود، می تواند با سرمایه ای تقریباً 160هزار یورو ملکی را در اسپانیا خریداری نموده و اقامت خود و خانواده خود را از طریق خرید ملک اخذ نمایند. فرد متقاضی می تواند همسر خود و فرزندان کمتر از 18سال را همراه خود ببرد و همچنین فرزندان در کشور اسپانیا می توانند از تحصیلات در اسپانیا به صورت رایگان استفاده کنند.گرفتن اقامت اسپانیا از طریق خرید ملک بدین صورت است که در بدو ورود،به فرد متقاضی و خانواده اش یک ویزای 1ساله میدهند و بعد از گذشت 1سال، ویزای 1ساله ی دوم صادر شده و بعد از آن ویزای 1ساله ی سوم، که بعد از گذشت این 3سال این خانواده اقامت اسپانیا را میگیرند.انجام پروسه ی خرید ملک در اسپانیا 6ماه طول می کشد.

اسپانیا کشوری است که در حال حاضر با توجه محیط تاریخی و مدرنی که دارد، امکان تجربه فرهنگی را برای بسیاری از متقاضیان تحصیل در اسپانیا فراهم می آورد و همین امر سبب شده است که همه ساله خیل عظیمی از مردم به منظور مهاجرت به اسپانیا اقدام نمایند.بر اساس آمار های اعلام شده از سوی نهاد های رسمی در سال 2005 کشور اسپانیا از نظر سطح کیفی زندگی در بین 10 کشور برتر دنیا مانند کشور های اروپایی فرانسه,آلمان,انگلیس قرار گرفت.این کشور پس بحران اقتصادی نگرانی های بسیاری داشت که بزرگترین آن بیکاری در قشر جوان جامعه بود.آمار ها نشان می دهد اسپانیا در بین سالهای 201 تا 2013 بین 20 تا 25 درصد جمعیت بیکار داشته است.

به لحاظ ساختاری اقتصاد اسپانیا عمدتا بر پایه خدمات (71%) و در مراتب بعدی ، حوزه های صنعت (26%) و کشاورزی (3%) قرار گرفته است.مهمترین بخشهای صنعتی اسپانیا را می توان حوزه کشتی سازی ، خودروسازی ، تجهیزات پزشکی و دارو، ماشین ابزار ، صنایع شیمیایی و فلزی برشمرد. بخش گردشگری نیز بعنوان حوزه ای درآمدزا حدود 10% GDP اسپانیا را تشکیل داده است. این بخش در سال 2013 با جذب بالغ بر 60 میلیون گردشگر خارجی ، درآمدی 59 میلیارد یورویی را برای این کشور به ارمغان آورد.

اقتصاد اسپانیا در چهار سال اخیر بدلیل اثرات بحران مالی با برخی چالشها روبرو بود. بدنبال گسترش بحران مالی در اروپا و ورود این بحران به اسپانیا در سال 2011 ، اقتصاد این کشور تبعاتی چون خروج سرمایه های خارجی ، افت شدید فعالیتهای تولیدی، رکود در حوزه ساخت و ساز، ضعیف شدن توان مالی بانکها ، سقوط شاخص های بورس و نظایر آنرا تجربه نمود. ناگزیری بخشهای عمومی و خصوصی به تعدیل نیروی کار تحت پوشش خود و یا اقداماتی چون کاهش دستمزدها ازجمله پیآمدهای تسری بحران مذکور بود و این همه در شرایطی صورت می پذیرفت که اسپانیا پیشتر از معضل ساختاری بیکاری( نرخ 25درصدی) نیز رنج می برد.

شما می توانید مقالات بیشتری در ارتباط با تحصیل در استرالیا در سایت ما مطالعه نمایید.

  • امیر امیر

عنوان: مدلهای اخذ اقامت به دانمارک از راه کار یا آموزش از راه ساده ترین راه ها بدون هزینه

این مقاله درباره چگونگی راههای مهاجرت به دانمارک  می باشد.

این کشور، کوچکترین کشور اسکاندیناوی می باشد ( نصف اندازه Maine است). دانمارک، ناحیه های دشت مانند و زمینهای پستِ شبه جزیره یولند را اشغال کرده است. این کشور همچنین از چندین جزیره در دریای بالتیک تشکیل شده است که دو تا از بزرگترین جزایر آن، شیلند و فون است که کپنهاگ در جزیره شیلند واقع شده است.

 

تراکم جمعیت

این کشور جمعیتی بالغ بر 5,580,000 نفر دارد و 20% این جمعیت در گپنهاگ سکونت دارند که پایتخت دانمارک است. دیگرشهرهای اصلی، عبارتند از: آرهوس، ادنسا و آلبورگ

 

عضویت در شینگن

این کشور عضو شینگن است که بدین وسیله به دارندگان ویزای شینگن امکان می دهد تا بین 26 کشور عضو ( اتریش، بلژیک، جمهوری چک، دانمارک، استونی، فنلاند، فرانسه، آلمان، یونان، مجارستان، ایسلند، ایتالیا، لتونی، لیختن اشتاین، لیتوانی، لوکزامبورگ، جزیره مالت، هلند، نروژ، لهستان، پرتغال، اسلواکی، اسلوانی، اسپانیا، سوئد و سوئیس) آن آزادانه در سفر باشند. پیمان شینگن که در 14 ژوئن 1985 امضاء گردید به کشورهای عضو امکان می دهد که به عنوان یک کشور واحد پیرامون سفرهای بین المللی عمل کنند و کنترلهای مرزی داخلی وجود نداشته باشد.

 

 وضعیت آب و هوایی

دانمارک از نظر آب و هوایی در منطقه ای واقع شده است که سه اقلیم اروپایی آنرا تحت تاتیر قرار می دهد ( باد شمالی، شمال را تحت تاثیر قرار میدهد؛ اقیانوس اطلس، غرب را تحت تاثیر قرار می دهد و اقلیم بری، شرق را تحت تاثیر قرار می دهد) . سرتاسر کشور دانمارک از آمیزه ای از این اقلیم های گوناگون بهره می برد. بطور کلی، بخشهای غربی کشور از اقلیم حاکم بر اقیانوس اطلس بهره می برند و قسمتهای شرقی، بیشتر تحت تاثیر اقلیم بری می باشند.

با وجود موقعیت شمالی این کشور، تغییرات آب و هوایی شدید نیست. آب و هوایی معتدل دارد و این آب وهوا به دلیل وزش بادهای غربی و دریاهایی است که تقریبا این کشور را به طور کامل احاطه کرده اند. ژانویه سردترین ماه سال است و گرمترین ماه سال نیز ماه اوت  می باشد. اگرچه در ماه ژوئیه شاهد گرمترین شبهای تابستان هستیم. از این رو، دامنه دمای روزانه از دو درجه سیلیسیوس در ژآنویه  تا بیست  درجه سیلیسیوس در اوت متغیر است و نیز دامنه دمای شبانه از -2.9 درجه سیلیسیوس در ژانویه تا 11.5 درجه سیلیسیوس در ژوئیه متغیر می باشد. در دانمارک، احتلاف زیادی در دمای شبانه و روزانه وجود ندارد ولی بادهای ناگهانی و تغییر مسیر باد می تواند سبب تغییر سریع دما و آب و هوا گردد. بر شدت بادها در زمستان افزوده می شود.

 

سیستم آموزشی

تحصیل در دانمارک برای افراد زیر 16 سال اجباری است و در مدارس دولتی یا خصوصی تدریس می گردد. . با این وجود، حدود 82% از جمعیت جوان این کشور نیز به تحصیلات خود در مقاطع بالاتر ادامه می دهند. آموزش " پایه"  پیش دبیرستانی نیز در همان نهادها در طی دوره ای اجباری تدریس می شود و در پایان آن نیز جهت احراز گواهینامه ، امتحانی برگزار می شود. دو گزینه در دوره دبیرستان قابل انتخاب می باشد. یک برنامه  سه ساله دبیرستان که جوانان را برای تحصیلات عالیه آماده می کند. در حالیکه آموزش و پرورشِ  فنی- حرفه ای، آنان را برای مشاغل خاصی آماده می کند. در مورد دوم، زمان دانش آموزان بین حضور در مدرسه و اشتغال به نسبت تقریبی 30:70 تقسیم شده است.

آموزش بزرگسالان برای مشاغل فنی –حرفه ای تحت نظارت دولت با سه هدف دنبال می شود. این آموزش با اهداف به رورآمد کردن تواناییهای فردی، تصحیح کمبودهای ساختاری و امکان رشد اشتغال صورت می گیرد. تقریبا ¾ میلیون بزرگسال دانمارکی خود به شکل سالانه از این سیستم بهره می گیرند.

در سطح آموزش عالی که دانشگاه شامل آن نمی شود، دوره های دوساله در رشته های تجاری و تکنیکی در دسترس می باشند که مبتنی بر آموزش فنی-حرفه ای می باشد. تحصیلات دانشگاهی متضمن چهار سطح است. کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتراها که خود بر دو گونه می باشند.

دانشگاه کپنهاگ که در اینجا به نمایش گذاشته شده است در سال 1479 تاسیس گردید. میانگین تقریبی دانشجویان آن 40,000  تن می باشد و تا 60% این جمعیت را زنان جوان تشکیل می دهند و در رتبه چهل و هفتم دانشگاههای برتر جهان قرار دارد.

 

سیستم بهداشت و درمان

عمدتا این سیستم از بودجه عمومی و از طریق مالیاتها اداره می شود و بیشتر خدمات آن نیز مستقیما توسط مقامات دولتی اداره می شود. استثنای قابل توجهی در مورد داندان پزشکی وجود دارد که به عنوان یک حوزه مجزا در نظر گرفته شده است و تنها بخشی از آن از بودجه عمومی تامین می شود. خدمات پزشکی نیز در بیشتر بخشها رایگان است. در حالیکه خدمات داندان پزشکی تا حد زیادی به طور مستقیم از طریق پول بیماران اداره می گردد.

الویت در دانمارک به دسترسی رایگان به بیشتر خدمات درمانی داده شده است بدون توجه به اینکه وضعیت اقتصادی فرد در چه سطحی می باشد. هر فردی که اقامت دائم در دانمارک داشته باشد، می تواند از خدمات سیستم بهداشت و درمان این کشور بهره مند گردد.

پزشکان عمومی در سیستم بهداشت و درمان دانمارک، مرکزیت دارند. این امر بدین دلیل است که پزشکان عمومی اولین رابط بین بیمار و سیستم درمانی هستند. مردم اول توسط پزشک عمومی خود معاینه می شوند و در صورت لزوم جهت معاینه و درمان پبش دکتر متخصص فرستاده می شوند.

 اقتصاد

 این کشور اساسا قابلیت های کشاورزی دارد و همچنان از چشک اندازهای روستائی نیز بهره می برد. دانمارک پس از سال 1945 توسعه صنعتی یافت و تا سال 2006 حدودا 25% محصولات داخلی عمده و کمتر از 2% محصولات کشاورزی  را تامین می کرد ( دیگر صنعتهای سنتی دانمارک که ماهیگیری و کشتی سازی می باشند نیز کاهش یافته است ).خدمات مالی و دیگر خدمات ، خدمات تجاری،خدمات حمل و نقل ، بازرگانی و ارتباطات نیز اهمیت دارند.

کالاهای اساسی نیز از پرورش احشام اهلی( خوکها،گله های گاو،ماکیان )،کاشت محصولاتی که دارای ریشه خوراکی می باشند ( سیب زمینی، چقندر قند) و حبوبات ( شعیر، جو) تامین می گردد و ماهیگیری نیز صنعت پراهمیتی می باشد. دانمارک همچنین دارای یک ناوگان حمل و نقل تجاری بسیار بزرگ است. صنعتهای عمده دیگر نیز شاملِ فرآوری مواد غذایی( بویژه گوشت و محصولات لبنی) ، کشتی سازی و تولید آهن، استیل،فلزات غیر آهنی، مواد شیمیایی، تامین تجهیزات سیستم حمل و نقل و ماشین آلات، منسوجات، و وسائل الکترونیکی، مبلمان و دیگر محصولات چوبی ، آسیاب بادی، تامین مواد وابسته به صنعت داروسازی و تجهیزات پزشکی می باشند. محصولات فلزی نیز تقریبا به طور کامل از مواد خام وارداتی ساخته می شوند چون دانمارک منابع معدنی اندکی دارد. صنعت توریسم نیز در این کشور بسیار مهم است.

صادرات اصلی دانمارک ، مواد غذایی فرآوری شده، محصولات کشاورزی و ماشین آلات صنعتی، مواد دارویی، مبلمان و آسیاب بادی می باشند. واردات اصلی نیز شامل ماشین آلات، تجهیزات ماشین آلات، مواد خام، مواد شیمیایی، دانه و مواد غذایی و کالاهای مصرفی هستند. همتایان تجاری مهم دانمارک نیز آلمان، سوئد، انگلستان و دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا می باشند.

یکی از راه های اقامت دانمارک ادامه تحصیل در دانمارک می باشد.

 

  • امیر امیر