سئو و بهینه سازی سایت

سئو و بهینه سازی سایت

سئو و بهینه سازی سایت

سئو و بهینه سازی سایت

عنوان: نکات مفید درباره کراتینه کردن مو

این مقاله درمورد کاشت گونه می باشد.

نکات مفید درباره کراتینه کردن موکراتینه کردن مو و آشنایی با نکات مفید درباره کراتینه کردن مو به شما در نرمی موهایتان و همچنین در داشتن موهای لطیف خوش حالت کمک زیادی میکند.کراتین در واقع پروتئین اصلی موجود در مو، دندان و ناخن ها است و باعث صاف شدن و درخشندگی موها می گردد.در افرادی که موهای فر یا وز دارند، این پروتئین به میزان کافی جهت نرم کردن ساختمان مو وجود ندارد. کراتینه کردن مو عمدتا با جایگزین کردن محتوای کراتین مو عمل می کند.کراتین لازم جهت این امر از منابع حیوانی یا سایر منابع طبیعی تامین می شود. در طی این عمل، محصول کراتین بر روی مو مالیده می شود و سپس توسط یک سشوار داغ جذب مو می شود. جهت انجام این روش صاف کردن مو، پوشاندن کوتیکول مو با کراتین و کاربرد نرم کننده داخل مو لازم است.این محصول سپس از روی مو شسته می شود.


خوراکی های کراتینه کننده!

کراتین توسط کراتینوسیت ها (که سلول های زنده ای هستند) ساخته شده و قسمت بزرگی از بدن شامل پوست، مو و ناخن ها را تشکیل می دهد. این سلول ها به آهستگی از بالای غشای پایه به سمت بیرون حرکت می کنند و نهایتا دچار مرگ شده و لایه محافظ را تشکیل می دهند. هزاران هزار سلول کراتینوسیت همه روزه دچار ریزش می شوند. آسیب لایه خارجی کراتین می تواند پوست، مو یا ناخن را بیمار و پوسته دار کند. با مصرف غذاهایی مثل ژلاتین و مرطوب نگه داشتن مو و ناخن، کراتین می تواند تا اندازه ای به رشد خود ادامه دهد. مرطوب نگه داشتن لایه خارجی کراتین نیز موجب سلامت آن و جلوگیری از ترک برداشتن و قطعه قطعه شدن آن می شود.


کراتینه چقدر دوام دارد؟

واقعیت این است که کراتینه کردن مو که امروزه خیلی رایج شده، می تواند موهای فرد را صاف و نرم کرده و آن را به مدت چند ماه براق و بدون پیچش نگه دارد. این روش که امروزه در بسیاری از آرایشگاه ها و سالن های مو وجود دارد و ممکن است انجام آن تا یک سال طول بکشد و پرهزینه است. شیوه برزیلی این فرآیند یک درمان دوگانه نیاز دارد. ابتدا موها با استفاده از کراتین که یک پروتئین طبیعی است تقویت شده سپس ساختار مو با استفاده از مواد شیمیایی دگرگون می شود تا صاف شود.


تا چه میزان کراتینه کردن مو ها نتیجه دارد؟

نتایج درمان های کراتینه کردن مو بین استفاده کننده ها متفاوت است. در بعضی ها همان انتظاری که از قبل دارند، برآورده می شود و ماه ها موهای شان صاف و لخت باقی می ماند ولی در بعضی دیگر رضایت مندی کمتر است و فقط تا چند هفته موها به حالت اولیه باقی می ماند. بسیاری از افراد نگران کاربرد فرمالدئید در فرآورده های کراتینه کردن موها هستند و تصمیم می گیرند در مراتب بعد از فرآورده های فاقد فرمالدئید استفاده کنند. حقیقت این است که هر چند تب کراتینه کردن موها در سالن زیبایی و آرایشگاه ها بالا گرفته اما افراد باید از خطرات آن آگاه باشند.

می توان با خوراکی ها این لایه کراتین را روی سطح مو تقویت کرد؟
بله؛ با مصرف غذاهایی مثل ژلاتین و مرطوب نگاه داشتن مو و ناخن، کراتین می تواند تا اندازه ای به رشد خود ادامه دهد. به طور کلی، هر چه لایه کراتین مو یا ناخن ضخیم تر باشد، آن ها سالم تر خواهند بود؛ زیرا سلول های مرده خارجی، سلول های زنده داخلی را محافظت خواهند کرد. مرطوب نگه داشتن لایه خارجی کراتین نیز موجب سلامت آن و جلوگیری از ترک برداشتن و قطعه قطعه شدن آن می شود.

در این مقاله اشار ه ای به عمل دماغ شده است.

  • ۹۵/۰۵/۱۲
  • امیر امیر

عمل دماغ

کاشت گونه